kawan-kawan

Tuesday, March 27, 2012

Bila ALLAH Menduga Kita...



Salam...
Actually saya dah lama mencari buku ini. Tergila-gilakan buku ini sejak bulan 6 tahun lepas, masa tu sempat baca sikit jer (pinjam kawan punya). Selepas itu, setiap kedai buku or gerai2 yg jual buku akan saya terjah untuk dapatkan buku ini. Saya ingin 'memiliki' bukan meminjam kerana bagi saya buku adalah harta. 

'sori dik, buku ni dah abis stok', itulah jawapan yg diterima bila saya bertanyakan pasal buku ni. Laris... sangat laris... Perasaan ingin memiliki bertambah membuak2... Abis satu Kuantan saya explore, tak jumpa jugak. Bila pegi kursus kat KL pun sempat terjah beberapa mall (tak la terjah seluruh KL), jugak tak jumpa... Hmmm... tension betul rasanya...

Akhirnya.... Baru2 ni MPH ada buat book fair kat Kuantan, kesempatan ini sy ambil untuk mencari buku ini dgn berasak2 dgn ramai sangat orang.... hmmm... sape kata kita org melayu tak suka membaca sbb ramai yang datang sy tengok beli buku yg banyak...Saya jer kot beli satu buku untuk saya n 2 buah buku untuk kakak Aqiesh...  Adik Myra besar nanti ibu belikan eh...

Buku ini bagus untuk memotivasikan kita. Cerita2 yg dimuatkan juga sgt menarik... Walaupun tak mempunyai banyak masa, tetapi saya akan pastikan saya baca at least 1 or 2 pages before sleep.. Santapan rohani setelah seharian bergelumang dgn mcm2 perkara...

Alhamdulillah.... Manisnya bila berjaya memiliki apa yg diinginkan :)


Ibu... kakak pun suka baca... nanti ibu belikan kakak buku banyak2 eh...


Babai semua... :)


p/s : tengah aim lg satu buku ni... tak sabar rasanya nak memiliki si dia :)


3 comments:

  1. sedih dgn bookstore MPH n popular nie. section agama dorg letak cinonet jer. section novel smpi 4 5 rak..

    ReplyDelete
  2. betul tu asna... kadang2 tanya dia punya assistant, nama buku pun mcm diorang tak pernah dengar kan...

    ReplyDelete
  3. hari tu pergi jugak book fair tu tp x jumpe pun buku tu...

    ReplyDelete