kawan-kawan

Monday, April 2, 2012

Akhirnya.... DAH berjaya ku takluki :)

ni tangan tuanpunya DAH... bukan tangan sy yer... hehehe
Salam everyone... Dalam kesibukan, saya nak jugak update blog kesayangan saya ni... Bila menulis, rasa tenang... Hilang la cket stress :)

Kisahnya... Abang kena pegi berkursus, so, saya kena la fikir cara nak survive sepanjang abang berkursus... Sebelum, sebelum, sebelum, sebelum (berapa banyak sebelum daaa....) ni, ada jer peneman... Tp, dulu boleh la kalau nak mintak org temankan sbb masa tu kakak belum sekolah...Skrg ni mcm taknak susah kan org... (konon....)

Sooo.... Sebagai persediaan... Kena start drive sendiri (org lain boleh, mesti sy pun boleh kan...) Tak tau kenapa saya ni taaaakuuuttt sgt nak drive... Nak kata ada pengalaman ngeri, takde la ngeri mana pun... Bila abang suruh jer drive, terus mengeletar semua sendi2 yg ada... huhuhu... Tapi kali ni sy nekad (konon2... tp betul...) Memang nekad... Bila abang suruh jer saya drive, saya terus setuju (selepas beberapa kali menolak... heheheh)

Mula2 pegang jer stering DAH si wira ni, hoooiii.... seram sejuk rasa tangan n kaki... Nasib baik auto... (kalau manual memang smpai ke sudah rasa nya sy tak berani)... Lagi mengerikan bila fikir yg keta ni dah tukar ngan enjin turbo apa ntah... Mcm mana nanti... Kiranya mcm2 la yg datang kat kepala otak saya ni... Tapi, bile start jer bawak.... hhhhmmmmmm.... okey jer... Takut jer lebih.... 

Ok la cik kak ni kan masa cik abang kat sebelah... Tapi first time bwk sorang2 (ditemani kakak n adik jer), dup dap dup dap takyah citer... Dalam hati berdoa jer (terfikir gak, normal ke aku ni, heheheh)... Bila dah berjaya sampai sekolah kakak, lega.... Kemudian kena hantar adik lak umah pengasuh, mencabar nyer la sbb kena buat U-turn. Bila smpai jer umah pengasuh, lega kuasa dua :) Then sambung lak perjalanan ke ofis. Dah sampai jer ofis, lega kuasa tiga... Yeay!!! Berjaya... Tahniah untuk diri sendiri... 

Bila fikir2 kelakar nyer la... Dah la parking keta jauh daripada org lain :) Tapi takpe la yang penting saya dah berjaya mengatasi rasa takut saya :) 

Selamat Memandu Semua :) 

Huarrghh... selamat malam... 


3 comments:

  1. hehe sengih sore are baca ni..terigt are dulu..are start ngn jln kampung jah..then up sikit ke bndar kecik..then bndar besar..kdg2 gerun tu ada jgk smpi skrg hehe tpi yg pnting kna confident kan..dlu maksu are pun mcm kak liney..ada lesen lama tpi tkt nk bwk..lama2 die cuba then dh jadi biasa..

    so prektis makes perfect..chaiyuk kak liney..mmg sng bgerak klu bleh drive sniri kan ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe...a'ah are... senang sgt bila dah boleh drive ni tp, langkah tak panjang lg :) perasaan ngeri tu ada lg... k liney terus kena train ngan jln besar... huhuhu... tp skang ulang alik hantar anak2 ikut jalan kg jer :)

      Delete
  2. Ada juga geng sama dgn asna haha. Asna smpi la nie mmg xbawak2 dah kete hahahaha kasi peram lesen lg 10 tahun la brubdrive hehe

    ReplyDelete